post

Długopisy reklamowe

Długopisy reklamowe

Od wielu lat kampanie wyborcze przypominają standardowe działania marketingowe, służące przyciąganiu uwagi klientów, którymi w tym wypadku są wyborcy. Partie polityczne dokładają wszelkich starań, aby odróżnić się od konkurencji nie tylko poprzez treść głoszonych haseł czy programów, ale także przez formę prowadzonej kampanii. Stąd coraz większa efektowność działań podejmowanych przed wyborami. Do coraz chętniej wykorzystywanych sposobów należy emisja gadżetów reklamowych. Wśród nich ważne miejsce zajmują długopisy.

Dlaczego długopisy reklamowe należą zdecydowanie do najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych w kampaniach wyborczych? Przede wszystkim dlatego, że łączą dwie istotne funkcje: efektowny wygląd (np. kolorowy nadruk), a także praktyczne zastosowanie. Obydwa elementy są równie ważne w procesie przyciągania uwagi potencjalnych wyborców.

W jaki sposób dystrybuuje się długopisy reklamowe? Najczęściej rozdaje się je po prostu na wiecach lub spotkaniach wyborczych. Rozdawać je można uczestnikom tego typu wydarzeń, lub też przechodniom. Druga z metod służy przyciągnięciu nowych osób, ponieważ uczestnikami wieców są z reguły zwolennicy partii, których nie trzeba już namawiać do oddania na nią swego głosu. Poza rozdawaniem na wiecach i spotkaniach, długopisy reklamowe mogą także trafiać do wyborców w punktach mobilnych, w których np. prowadzona jest akcja zbierania podpisów pod konkretną ideą, celem, lub po prostu w celu udzielenia poparcia danej partii.

Długopisy, o których mowa, jak wspomniano, noszą najczęściej różnorodne nadruki. Oczywiście są one związane z partią lub głoszonym przez nią programem. Najczęściej spotyka się nazwę partii oraz jej logo, czasem jest do tego dołączone krótkie hasło wyborcze. Jedynym problemem przy układaniu treści nadruku jest bardzo ograniczona objętość długopisów, jako narzędzi marketingowych.

Te i wiele innych form marketingu, stosowana w kampaniach wyborczych przez partie polityczne, służy z pewnością coraz większej atrakcyjności i odbierania w związku z tym polityki jako interesującej dziedziny życia.